Uzun müddət həm xəstələr, həm də həkimlər doymuş yağların damarları bağladığına və koronar çatışmazlığa səbəb olduğuna əmin idilər. British Journal of Sports Medicine jurnalında dərc olunan araşdırma bu məlumatın yanlış olduğunu göstərir. İş kardioloqlar qrupu tərəfindən aparılmışdır: Böyük Britaniyanın Stivenaj şəhərindəki Lister Xəstəxanasından Dr Asim Malhotra, San Fransiskodakı Kaliforniya Universitetindən professor Rita Redberq və Cenevrə Universitet Xəstəxanasından Paskal Mayer.
Doymuş yağlar yalnız doymuş yağ turşularını ehtiva edən trigliseridlər (yağlar) qrupudur. Doymuş yağların yüksək nisbəti “tropik” yağlarda (xurma və kokos yağı), “qırmızı” heyvan yağlarında (donuz əti, mal əti) və süd məhsullarında olur. Doymuş yağlar yüksək ərimə nöqtəsinə malikdir, bu da onların qənnadı məmulatlarında geniş istifadəsini izah edir: marqarinlərin bir hissəsi kimi, kakao yağı əvəzediciləri və s.
Alimlər doymuş yağ istehlakı ilə ürək xəstəliyi riskinin artması arasında heç bir əlaqə olmadığını göstərən araşdırmalara istinad edirlər. Tədqiqatçılar deyirlər ki, qanda yağ səviyyəsinin aşağı salınması və doymuş yağların azaldılmasına diqqət yetirmək əvəzinə, sağlam qidalanmanın, müntəzəm fiziki aktivliyin və stressin minimuma endirilməsinin vacibliyi vurğulanmalıdır.
“Onilliklər ərzində vurğu plazma xolesterinin azaldılmasına yönəldilib, sanki bu, özlüyündə bir məqsəddir və xolesterolu azaldan və az yağlı dərmanlar və məhsullar bazarda üstünlük təşkil edir. Bu, məlumatların seçmə təqdimatı nəticəsində yaranan yanlış fikirdir”, – alimlər qrupu əmin edir.
Koronar çatışmazlıq ən çox görülən ürək xəstəliyidir. Bu xroniki iltihabi xəstəliyi olan xəstələrə zeytun yağında, tərəvəzlərdə, yağlı balıqlarda və qoz-fındıqda olan antiinflamatuar elementlərlə zəngin olan Aralıq dənizi pəhrizinə riayət etmək tövsiyə olunur.
Ürək xəstəliyinin proqnostik amilləri arasında ümumi xolesterinin yüksək sıxlıqlı lipoproteinlərə nisbəti var. Rafine edilmiş karbohidratları zeytun yağı və qoz-fındıq da daxil olmaqla sağlam, yağla zəngin qidalarla əvəz etmək kimi pəhriz dəyişiklikləri bu nisbəti əhəmiyyətli dərəcədə azalda bilər.
Bundan əlavə, fiziki məşqlər ürək xəstəliklərinin inkişafının qarşısının alınmasında əsas rol oynayır – bu, ömrün müddətini 3,4-4,5 il artıra bilər. Həftədə üç dəfə cəmi yarım saat fiziki fəaliyyət riski azaldır. Alimlər həmçinin deyirlər ki, müntəzəm sürətli yerimək koroner ürək xəstəliklərinin qarşısının alınmasında qaçmaqdan daha təsirli ola bilər.
Tədqiqatçılar qrupu həmçinin qeyd edir ki, xroniki stressi unutmaq olmaz ki, bu da ürəyin işemik xəstəliyi riskini artırır və uşaqlıq travması ömür müddətini 20 ilə qədər azalda bilər. Alimlər əlavə edirlər ki, gündə cəmi 22 dəqiqə gəzinti və düzgün qidalanma koronar çatışmazlığın qarşısını ala bilər.