İnsanlar nə qədər çox spirtli içki qəbul edərlərsə, insult və periferik arteriya xəstəliyinə tutulma riski bir o qədər yüksəkdir. Bu , Circulation: Genomic and Precision Medicine jurnalında dərc olunan yeni genetik araşdırma ilə ortaya çıxdı.
Alkoqolizm xəstəliyin və ölümün məlum səbəbidir. Ancaq spirtin ürək-damar xəstəliklərinin səbəbi olduğunu elmi cəhətdən sübut etmək kifayət qədər çətindir. Adi müşahidə tədqiqatlarında insana təsir edən bütün amilləri nəzərə almaq çətindir. Onlar üçün məlumatlar gündəlik həyat şəraitində toplanır; insanların sözlərindən çoxlu məlumatlar əldə edilir ki, bu da nəticələrin etibarlılığını azaldır. Buna görə də, bu cür tədqiqatlar yalnız alkoqol ilə müəyyən xəstəliklər arasındakı əlaqə haqqında danışa bilər, lakin spirtin onların səbəbi olduğunu sübut edə bilmirlər. Genetik tədqiqatlar daha dəqiq məlumat verə bilər.
Yeni araşdırma üçün alimlər Mendel randomizə üsulundan istifadə ediblər. Əvvəlcə hansı genetik variantların alkoqoldan sui-istifadə üçün risk faktoru olduğunu müəyyən etdilər. Daha sonra elm adamları həddindən artıq spirt istehlakına genetik meyli olan insanlarda damar patologiyalarının nə qədər tez-tez inkişaf etdiyini öyrənmək üçün UK Biobank (təxminən yarım milyon Böyük Britaniya sakininin sağlamlıq məlumatlarını saxlayır) və bir sıra digər böyük sağlamlıq məlumat banklarının məlumatlarından istifadə etdilər.
İsveçdəki Karolinska İnstitutunun professoru və tədqiqatın həmmüəllifi Susanna Larsson, “Genetik variantlar konsepsiya zamanı əvvəlcədən müəyyən edildiyi və ətraf mühit tərəfindən dəyişdirilə bilmədiyi üçün bu üsul bizə müəyyən risk faktorlarının – bu halda spirt istehlakının əslində müəyyən bir xəstəliyin səbəbi olub-olmadığını anlamağa imkan verir” dedi.
Məlum oldu ki, alkoqoldan sui-istifadə periferik arterial xəstəliyin inkişaf ehtimalını üç dəfə artırır, dəyişikliklər adətən ayaqların damarlarında baş verir. İçki içənlərdə insult riski 27% artır. Alimlər həmçinin qeyd ediblər ki, koronar ürək xəstəliyi, atrial fibrilasiya və aorta anevrizması riskində “spirt izi” aşkar ediblər.
Elm adamları orta qan təzyiqinin artması səbəbindən insult və periferik arteriya xəstəliklərinin spirtdən sui-istifadə ilə daha tez-tez inkişaf etdiyini təklif edirlər.
Fərqli təşkilatlar və ölkələr sağlamlığa əhəmiyyətli zərər vermədən istehlak edilə bilən müxtəlif spirt dozalarını göstərir. Amerika Ürək Assosiasiyasının məlumatına görə, kişilər üçün “orta dərəcədə içki” gündə 86 millilitrdən çox olmayan sərt içki, qadınlar üçün isə 43 mililitrdən çox deyil.