Pəhrizləri liflə zəngin olan insanlar xroniki (qeyri-infeksion) xəstəliklərdən daha az əziyyət çəkirlər. Onun faydalı təsirləri əvvəllər düşünüldüyündən daha aydın oldu.
The Lancet -də dərc olunan təxminən 40 il ərzində aparılan tədqiqatın təhlili insanların gündə 25-29 qram lifə ehtiyacı olduğunu göstərdi. Tədqiqat ÜST tərəfindən optimal gündəlik lif qəbulu üçün yeni təlimatlar hazırlamaq və hansı növ karbohidratların qeyri-infeksion xəstəliklərdən və çəki artımından ən yaxşı qorunma təmin etdiyini müəyyən etmək üçün tapşırılıb.
Nəticələr ən çox və ən az lif istehlak edən insanları müqayisə edərkən bütün səbəblərdən ölüm hallarının və ürək-damar xəstəliklərinin 15-30% azaldığını göstərir. Yüksək lifli pəhriz həmçinin koroner ürək xəstəliyi, insult, tip 2 diabet və kolorektal xərçəngin tezliyini 16-24% azaldır. Bundan əlavə, daha yüksək lif qəbulu aşağı bədən çəkisi və xolesterol ilə əlaqəli idi.
“Əvvəlki rəylər və meta-analizlər adətən karbohidrat keyfiyyətinin vahid ölçüsünü və məhdud sayda xəstəlikləri nəzərdən keçirdi, bu da bir sıra xəstəliklərdən qorunmaq üçün hansı qidaların tövsiyə ediləcəyini müəyyən etməyi qeyri-mümkün etdi. Nəticələrimiz lifi artırmaq və təmizlənmiş taxılları tam taxıllarla əvəz etmək üçün pəhriz tövsiyələrinin xəstələnmə və ölüm riskini azaltdığına dair güclü sübutlar təqdim edir. Yeni Zelandiyanın Otaqo Universitetindən professor Jim Mann.
Dünyadakı insanların çoxu gündə 20 q-dan az lif (tam taxıl, paxlalılar, tərəvəz və meyvələrdən) istehlak edir, 25-29 q isə kifayətdir. Bu miqdardan yuxarı istehlak daha da böyük qorunma təmin edir – hər əlavə 15 q üçün ümumi ölüm və ürək-damar xəstəliyi, tip 2 diabet və kolorektal xərçəng halları 2-19% azalıb.
Aşağı glisemik indeksli və aşağı glisemik yüklü diyetlərə gəldikdə, araşdırma göstərdi ki, onlar 2-ci tip diabet və insultdan məhdud qorunma təmin edir, çünki tərkibində əlavə şəkər, doymuş yağlar və duz var.
“Lifin sağlamlıq faydaları onun kimyası, fiziki xassələri, fiziologiyası və maddələr mübadiləsinə təsiri ilə bağlı 100 ildən çox araşdırma ilə təsdiqlənir. Çeynəməyi tələb edən və strukturunun çox hissəsini bağırsaqda saxlayan liflə zəngin qidalar toxluq hissini artırır və çəkiyə nəzarət etməyə kömək edir və lipid və qlükoza səviyyələrinə müsbət təsir göstərə bilər. Liflərin parçalanması kolon xərçənginə qarşı geniş miqyaslı təsirlərə malikdir. Cim Mann dedi.
Bununla belə, qeyd etmək lazımdır ki, araşdırma yalnız sağlam iştirakçılarla aparılan tədqiqatları əhatə edir, buna görə də nəticələr xroniki xəstəlikləri olan insanlara aid olmaya bilər. Xüsusilə, yüksək lif qəbulu dəmir çatışmazlığına zərər verə bilər, çünki tam taxıllar dəmir səviyyəsini daha da azalda bilər.