Xroniki iltihab ürək-damar xəstəlikləri və tip 2 diabet də daxil olmaqla bir sıra təhlükəli xəstəliklərin inkişafına kömək edir. Pəhriz dəyişiklikləri ilə əldə edilə bilən bağırsaq mikrobiotasının tərkibində müəyyən dəyişikliklər bu vəziyyətin qarşısını almaq potensialına malikdir.
Yeni bir araşdırmada Stanford Universitetinin tədqiqatçıları iki növ qidanın – fermentləşdirilmiş və yüksək lifli – mikrobiota və xroniki iltihaba təsirini qiymətləndirdi.
Lif bir prebiyotikdir, yəni bağırsaqlarda faydalı bakteriyaların inkişafı üçün yaxşı şərait yaradır. Meyvə, tərəvəz və bütün taxıllarla zəngindir. Qıcqırdılmış qidaların (turşu kələm, qatıq, miso və başqaları) özlərində probiotiklər adlanan faydalı bakteriyalar var.
“Biz mikrobiotaya təsir edən qidaların xroniki iltihablı xəstəliklərin böyük artımı ilə mübarizə vasitəsi olub-olmadığını yoxlamaq üçün araşdırma aparmaq istədik” dedi tədqiqatın həmmüəllifi Kristofer Qardner.
Tədqiqatda 36 sağlam könüllü iştirak edib. Onların yarısına 10 il ərzində fermentləşdirilmiş qidalarla zəngin pəhriz, digər yarısına isə liflə zəngin pəhriz verilmişdir.
Tədqiqatın müəllifləri təcrübə başlamazdan əvvəl, tədqiqatın 10 həftəsi ərzində və bitdikdən sonra iştirakçılardan qan və nəcis nümunələri götürüblər. Onlar mayalanmış qidaları çox yeyənlərin qanında 19 iltihab markerinin daha aşağı səviyyədə olduğunu və bağırsaq mikrobiotasının daha müxtəlif olduğunu aşkar ediblər. Sonuncu əlverişli proqnostik amildir ki, bu da mikrobiotanın tərkibinin daha sağlam hala gəldiyini göstərir.
Yüksək lifli qrupdakı insanlar bu dəyişiklikləri görmədilər. Onların vəziyyətində elm adamları bağırsaq mikrobiotasında müsbət dəyişikliklərin yalnız ilkin əlamətlərini tapdılar.
“Biz lifin mikrobiota müxtəlifliyi də daxil olmaqla daha ümumi faydalı təsir göstərəcəyini gözləyirdik. “Məlumatlar göstərir ki, qısa müddət ərzində yüksək miqdarda lif istehlak etmək öz-özünə mikrobiota müxtəlifliyini artırmaq üçün kifayət deyil,” tədqiqatın həmmüəllifi Erica Sonnenburq bildirib.
Elm adamları lifin mikrobiotaya təsir göstərməsinin daha uzun sürə biləcəyini düşünürlər. Göründüyü kimi, onun təsiri fermentləşdirilmiş qidalara nisbətən daha yavaş olur.
Tədqiqatın əsas nəticəsi, alimlərin fikrincə, pəhrizdəki kiçik dəyişikliklər belə bağırsaq mikrobiotasının tərkibində və immun sisteminin reaksiyalarında sürətli dəyişikliklərə səbəb ola bilər. Sonra, bu təsirlərin arxasında duran mexanizmləri daha yaxşı başa düşməyi planlaşdırırlar.