Ulduzlardan daha az nüfuza malik içkilər birdən-birə sağlam olur. Qırmızı şərab ürək xəstəliyi riskini azaldır, qəhvə Alzheimer xəstəliyinin, piylənmənin, diabetin və hətta xərçəngin qarşısını alır. Növbə pivədir: belə çıxır ki, o, sağlamlığınız üçün də faydalı ola bilər. Əlbəttə ki, məqbul miqdarda istehlak etsəniz.
Yaddaşın keşiyində
Pivə və ya daha dəqiq desək, mayaotu, ksantohumol adlı flavonoidin yeganə məlum təbii mənbəyidir. 2015-ci ilin yanvarında Çinin Lanzhou Universitetinin alimləri “Journal of Agricultural and Food Chemistry” jurnalında ksantohumolun laboratoriya siçovullarının beyin hüceyrələrinə təsiri ilə bağlı araşdırmanın nəticələrini dərc ediblər. Məlum olub ki, bu maddə oksigenin aktiv formalarını neytrallaşdıran neyroprotektiv molekulların istehsalını təhrik edir. Reaktiv oksigen növləri oksidləşdirici stressə səbəb olur ki, bu da öz növbəsində Alzheimer xəstəliyi və demansdan xərçəng və ürək problemlərinə qədər geniş spektrli xəstəliklərə səbəb ola bilər. Beləliklə, pivə normada istehlak edilərsə, bu xəstəliklərin qarşısını ala bilər.
Bu, ksantohumolun sağlamlıq faydalarını göstərən ilk araşdırma deyil. 2014-cü ilin dekabrında Oreqon Dövlət Universitetinin (ABŞ) alimləri Behavioral Brain Research jurnalında bu flavonoidin bəzi zülalların palmitoilasiyasına təsiri haqqında məqalə dərc etdilər – bu zülallar düzgün işləməyəcək müəyyən kimyəvi modifikasiya. Bu təbii proses heyvanlarda və insanlarda müşahidə olunur və zehni qabiliyyətlərin və yaddaşın inkişafı üçün vacibdir.
Tədqiqat çərçivəsində alimlər səkkiz həftə ərzində laboratoriya siçovullarının qida rasionuna ksantohumol əlavə ediblər. Gənc siçovullar daha çox məşq oluna bildi, onların zehni qabiliyyətləri inkişaf etdi və yaddaşları əhəmiyyətli dərəcədə yaxşılaşdı. Bu pəhriz köhnə siçovullara nəzərəçarpacaq təsir göstərməmişdir.
Doğrudur, tədqiqatın müəlliflərindən biri, professor Keti Maqnussonun qeyd etdiyi kimi, insan üçün təcrübə zamanı siçovullara verilən dozaya uyğun gələn doza gündə iki min litr pivə olardı – bu qədər alkoqolun sağlamlığa vurduğu zərəri nəzərə almasaq, hətta ən qızğın pivə həvəskarları üçün də çətin ki, əldə edilə bilər.
Ksantohumol yalnız beyin hüceyrələrindən daha çox təsir göstərir. Hələ 2002-ci ildə elm adamları bu flavonoidin antitümör təsirinə malik olduğunu kəşf etdilər. 2014-cü ildə bir araşdırma ksantohumolun döş xərçənginin qarşısını necə ala biləcəyini göstərdi. Ksantohumol qanda xolesterinin səviyyəsini azalda bilər və beləliklə, aterosklerozun qarşısını alır. 2004-cü ildə aparılan bir araşdırma ksantohumolun İİV-ə qarşı mübarizədə istifadə imkanlarına həsr olunmuşdu – baxmayaraq ki, elm adamları o zaman heç bir inandırıcı və ya birmənalı nəticəyə gəlməmişdilər.
Ürək üçün şərabdan yaxşıdır
Pivə təkcə yaddaşınız və ümumiyyətlə beyniniz üçün deyil, ürəyiniz üçün də faydalı ola bilər. Afina Harokopio Universitetinin alimləri hələ 2013-cü ildə pivənin (müntəzəm, alkoqolsuz) siqaret çəkməyən sağlam gənclərdə içdikdən sonra bir neçə saat ərzində ürəyə qan axını yaxşılaşdırdığını aşkar ediblər. Tədqiqatçıları bu nəticəyə gətirən təcrübədə 20-30 yaş arası 17 kişi könüllü iştirak edib.
Eyni zamanda, pivə hətta müəyyən mənada şərab üzərində qalib gəlir. Karolinska İnstitutunun (İsveç) tədqiqatçılarının müəyyən etdiyi kimi, pivə, şərab və güclü spirtli içkilərdən fərqli olaraq, atrial fibrilasiyanın inkişaf riskini artırmır – infarkt, ürək dayanması və ya demensiyaya səbəb ola biləcək anormal sürətli ürək döyüntüsü.
Bu nəticəyə gəlmək üçün alimlər 12 il ərzində 79 016 isveçli müşahidə ediblər. 45-83 yaş arası tədqiqat iştirakçıları 1997-ci ildə yemək və içmə vərdişləri ilə bağlı hərtərəfli sorğu anketini tamamladılar. Sonrakı 12 il ərzində 7245 nəfərdə atrial fibrilasiya inkişaf etdi.
Birincisi, isveçli elm adamları əhəmiyyətli dərəcədə spirt istehlakı (gündə üçdən çox içki) və aritmiya arasında əlaqə tapdılar. Bu nəticə əvvəlki tədqiqatların məlumatlarını təsdiqlədi. İkincisi, məlum olur ki, gündə bir-üç porsiya şərab və ya spirtli içki qəbulu ilə atrial fibrilasiya arasında əlaqə var. Üçüncüsü, ən təəccüblü nəticə: pivə, əgər normada sərxoş olarsa (gündə üç porsiyadan çox olmamaqla), atriyal fibrilasiyanın inkişaf riskini artırmır. Tədqiqatın müəlliflərindən biri Susanna C. Larsson, “Mülayim pivə istehlakı ilə əlaqənin olmaması üçün heç bir izahatımız yoxdur” dedi.
Konsepsiya və incə fiqur üçün
Pivənin gözlənilməz, lakin qəti şəkildə sübut edilməmiş faydaları arasında kişilərin məhsuldarlığını artırmaq qabiliyyəti var. Bu mövzu 2014-cü ilin payızında Honoluluda keçirilən Amerika Reproduktiv Təbabət Cəmiyyətinin illik toplantısında məruzələrdən birinin mövzusu olub. Bostondakı Massachusetts General Hospitalının tədqiqatçıları müəyyən ediblər ki, gündə bir litr pivə içmək kişilərin məhsuldarlığını iki dəfə artıra bilər. Eyni zamanda, qəhvə içmək və vegetarian pəhriz konsepsiya riskini azaldır.
Tədqiqatda 2007-2013-cü illər arasında in vitro mayalanma üçün sperma bağışlayan 105 kişi (orta yaş 37) iştirak edib. Əgər kişi gündə 1-2 şüşə pivə içirdisə, onda IVF-nin uşaq dünyaya gətirmə şansı 57% təşkil edirdi. Az içənlər üçün bu, cəmi 28% təşkil edib.
Elm adamlarının özləri bu nəticəyə təəccübləndilər, çünki spirt spermanın miqdarına və keyfiyyətinə heç bir təsir göstərməmişdir. Hesabatın müəlliflərindən biri, doktor Xorxe Çavarro qeyd edib ki, qəti nəticələrə gəlməzdən əvvəl daha çox araşdırmaya ehtiyac var. Bununla belə, onun fikrincə, bir az spirt uşaq dünyaya gətirmək istəyən cütlüklərə zərər verməyəcək, yalnız stressi aradan qaldıracaq və onları rahatlaşdıracaq.
Nəhayət, pivə, “pivə qarnı” stereotipinin əksinə olaraq, fiqurunuz üçün yaxşı ola bilər. İsveçrə alimləri bu içkinin tərkibində nikotinamid ribozid aşkar ediblər. Bu yeni kəşf edilmiş vitamin hüceyrə metabolizmini sürətləndirir və bununla da çəki artımının qarşısını alır və əzələləri gücləndirir. Süddə pivə ilə yanaşı, nikotinamid ribozid molekulu da var. Amma hər iki içkinin tərkibində bu maddə o qədər azdır ki, tədqiqatçılar müsbət effekt əldə etmək üçün nə qədər pivə içməli olduğunuzu söyləməyə hələ hazır deyillər. Bundan əlavə, İsveçrə araşdırması, bütün möcüzəvi xüsusiyyətlərinə baxmayaraq, heç bir yerdə itməyən pivənin kalorililiyini nəzərə almır.
Pivənin başqa hansı faydaları var? Məsələn, böyrək daşlarından digər içkilərdən daha yaxşı qoruyur. Pivə marinadları isə qızardılmış ətdə zərərli maddələrin miqdarını azaldır və bununla da kolon xərçəngi riskini azaldır.
Məlhəmdə milçək
Həyatda tez-tez baş verdiyi kimi, pivə yalnız faydalı xüsusiyyətlərə malik deyil. Müsbət təsir yalnız pivədən sui-istifadə edilmədikdə əldə ediləcək – digər spirtli içkilərdə olduğu kimi, hər gün pivə içmək vərdişi qaraciyərin sirrozuna səbəb ola bilər. Bu xəstəlik təkcə Avropada hər il 170 min insanın ölümünə səbəb olur.
Bununla birlikdə, pivənin müsbət xüsusiyyətlərinin ən azı müəyyən dərəcədə özünü göstərməsi üçün onu çox miqdarda içmək lazımdır – nəticədə yaxşıdan daha çox zərər verəcəkdir. Nəhayət, alimlər iddia edirlər ki, pivə normada istehlak edilsə belə sağlamlığa zərərlidir.
Məsələn, 2010-cu ildə aparılan bir araşdırma, digər spirtli içkilərdən fərqli olaraq, pivənin qadınlarda sedef riskini artırdığını müəyyən etdi. Alimlər 2011-ci ildə aşkar ediblər ki, gündə üç kiçik şüşədən (0,33 litr) çox pivə – sadəcə pivə, ümumiyyətlə spirt deyil – mədə xərçəngi riskini 75% artırır.
Əlbəttə ki, pivənin faydalı xassələri yalnız laboratoriya siçovullarında deyil, daha çox araşdırma tələb edir. Ancaq indiyə qədər nəşr olunan araşdırma, bir və ya iki pintdən həzz alarkən ən azı bir cümə gecəsi vicdanını rahatlaşdıracaq.