Hamiləlik dövründə kofein istehlakı üçün mövcud tövsiyələr
Bütün tibb təşkilatları hamiləlik dövründə daha az kofein istehlak etməyi tövsiyə edir. Bunun səbəbi, kofeinin aşağı düşmə riski və aşağı çəkili körpənin doğulması riski ilə əlaqəli olmasıdır. Yadda saxlamaq lazımdır ki, kofein təkcə qəhvədə deyil, digər içkilərdə, qidalarda və dərmanlarda da ola bilər.
- Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatı hamiləlik dövründə kofein qəbulunu gündə 300 milliqrama qədər azaltmağı tövsiyə edir.
- Rusiya Səhiyyə Nazirliyi hamiləliyin normal idarə olunmasına dair təlimatlarında (pdf) oxşar göstərişlər verir: 300 milliqramdan çox olmamalıdır.
- Amerika Mamalıq və Ginekoloqlar Kolleci daha az miqdarda tövsiyə edir: 200 mq.
250 ml-lik iki stəkan kapuçino, latte və ya amerikanoda 300 milliqram kofein var.
Alimlər hamilə qadınlar üçün təhlükəsiz kofein miqdarının olmadığını irəli sürdülər. Lakin bu gün tövsiyələrin dəyişdirilməsi məsələsi qaldırılmır.
Yeni araşdırmalar göstərir ki, kofein aşağı dozalarda belə hamilə qadınlar üçün təhlükəlidir. Lakin ekspertlər əmindirlər ki, kofeini pəhrizdən tamamilə çıxarmaq lazım deyil.
Məqaləni oxuyun
Kofein fetusun beyninə təsir edirmi?
Yeni araşdırmanın müəllifləri kofeinin hamiləlik nəticələri və ya döl çəkisi ilə əlaqəli olmayan təsirlərinə baxıblar. Onlar kofeinin hamilə qadınların sinir sisteminə təsir edən ən çox istehlak etdiyi maddə olduğuna diqqət çəkirlər. O, plasentanı keçə bilər və dölün onu parçalamaq üçün fermentləri yoxdur. Eyni zamanda, ananın müntəzəm kofein istehlakının dölün sinir sisteminin inkişafına necə təsir etdiyi faktiki olaraq bilinmir.
Əvvəlki araşdırmalar göstərib ki, anaları hamiləlik dövründə kofein qəbul edən uşaqlarda İQ testlərindən keçməkdə çətinlik çəkirlər, həmçinin kiçik psixi sağlamlıq problemləri var. Ancaq bu tapıntıların başqa səbəbləri də ola bilərdi. Bundan əlavə, bu cür problemlərin əsasını təşkil edən fizioloji mexanizmlər əvvəllər təsvir edilməmişdir.
Davranışa təsir
Yeni araşdırmada alimlər 9-10 yaş arası 9157 uşağın maqnit rezonans görüntüləmə məlumatlarını təhlil ediblər. Onlar beyin hissələrini birləşdirən yollardakı dəyişikliklərə diqqət yetirdilər. Məlum oldu ki, müəyyən dəyişikliklər kofeinin intrauterin məruz qalması ilə əlaqələndirilir. Onlar daha tez-tez anaları həftədə ən azı bir dəfə kofeinli məhsullar qəbul edən uşaqlarda baş verir.
Elm adamlarının aşkar etdikləri beyin yollarında dəyişikliklər uşaqların idrak testlərində nə qədər yaxşı çıxış etmələrinə çox az təsir etdi. Lakin onlar zəif diqqət, hiperreaktivlik və bəzi davranış problemləri ilə əlaqələndirilirdi.
“Bunlar ciddi psixi pozğunluqlara gətirib çıxarmayan çox kiçik təsirlərdir, lakin onlar minimal, lakin nəzərə çarpan davranış problemlərinə səbəb olur. “Hamiləlik zamanı kofe içərkən bunu nəzərə almaq lazımdır”, – Roçester Universitetinin Neyrologiya İnstitutundan Con Foks bildirib.
Fox ümid edir ki, bu araşdırmanın uzunmüddətli təsiri hamiləlik zamanı kofein istehlakı ilə bağlı tövsiyələri dəyişdirmək olacaq. Onun fikrincə, bu maddənin istənilən miqdarı potensial təhlükəlidir.
Alimlər işin ən mühüm nəticəsini kofeinin dölün sinir sisteminə təsirini daha da öyrənməyə kömək edəcək yeni biomarkerin (beyində dəyişikliklər) əldə edilməsi hesab edirlər.