Bu, ultra emal olunmuş qidaların (əlavə şəkərlər, zərif karbohidratlar, sənaye yağları, natrium və sintetik ləzzətlər və konservantlar ehtiva edən qablaşdırılmış və ya fast food) təsirlərini araşdıran ilk randomizə edilmiş nəzarətli sınaqdır.
Böyük insan qruplarının əvvəlki müşahidə tədqiqatları işlənmiş qidalarda yüksək diyetlər və sağlamlıq problemləri arasında əlaqə olduğunu göstərdi. Lakin əldə edilən məlumatlar işlənmiş qidaların günahkar olub-olmaması və ya onları istehlak edən insanların başqa səbəblərdən sağlamlıq problemlərinin olub-olmaması sualına cavab verə bilməyib.
“Kiçik bir qrupu tədqiq etsək də, ciddi şəkildə nəzarət edilən bu təcrübənin nəticələri iki pəhriz arasında aydın və ardıcıl fərqi göstərdi. Bu, səbəb-nəticə əlaqəsini göstərən ilk araşdırmadır: ultra emal edilmiş qidalar insanların həddindən artıq çox kalori yeməsinə və kökəlməsinə səbəb olur”, – tədqiqatın aparıcı müəllifi Kevin Hall bildirib.
Təcrübədə 20 sağlam yetkin könüllü (10 kişi və 10 qadın, orta yaş 31) iştirak edib. Dörd həftə ərzində onlar təsadüfi olaraq iki həftə ərzində ya yalnız ultra emal olunmuş qidaları, ya da minimal işlənmiş qidaları yemək üçün təyin olunduqları bir araşdırma mərkəzində yaşadılar. Hər iki yemək planında bərabər miqdarda kalori, şəkər, lif, yağ və karbohidratlar var idi. İştirakçılar istədikləri qədər yeyə bilərdilər.
İşlənmiş qida pəhrizində heç bir açıq-aydın zərərli qidalar yox idi. Tədqiqatçıların təklif etdiyi qidalar hər gün bir çox insan tərəfindən istehlak edilir və qidalandırıcı hesab olunur – səhər yeməyi taxılları, kekslər, ağ çörək, şirin qatıqlar, az yağlı kartof çipsləri, konservlər, işlənmiş ətlər, meyvə şirələri və pəhriz içkiləri.
İkinci pəhriz minimal işlənmiş qidalara – təzə meyvə və tərəvəz, yumurta, paxlalılar, qızardılmış toyuq, balıq və mal əti – həmçinin bütün taxıllar, qoz-fındıq və toxumlara əsaslanırdı.
Ən təəccüblü tapıntı, ultra emal edilmiş qidaları istehlak edərkən, iştirakçıların əsasən karbohidratlar və yağlardan gündə əlavə 500 kalori qəbul etməsi idi. Bu, iki həftə ərzində orta hesabla iki funt (təxminən 1 kq) çəki artımı ilə nəticələndi.
Tədqiqatçılar müəyyən ediblər ki, işlənməmiş qidalar istehlak edildikdə iştahı yatıran hormonun səviyyəsi artıb, qrelinin (aclığı stimullaşdıran) səviyyəsi isə azalıb.
“Biz ultra emal olunmuş qidaların hansı spesifik aspektlərinin insanların yemək davranışına təsir etdiyini və çəki artımına səbəb olduğunu öyrənməliyik. Növbəti addım, bu dəyişikliklərin kalori qəbuluna və bədən çəkisinə təsir edib-etmədiyini görmək üçün ultra emal olunmuş pəhrizi yenidən nəzərdən keçirən oxşar tədqiqatlar hazırlamaqdır”, – Kevin Hall bildirib.
Tədqiqatçılar hesab edirlər ki, çox işlənmiş və işlənməmiş pəhrizlər arasında zülal səviyyələrindəki bəzi fərqlər, potensial olaraq kalori qəbulunda fərqin yarısına qədər izah edə bilər.
Tədqiqatçılar minimal işlənmiş qidaların sağlamlığa faydalarına baxmayaraq, “Biz yadda saxlamalıyıq ki, daha az işlənmiş qidaların hazırlanması daha çox vaxt aparır və daha çox xərc tələb edir. Sadəcə insanlara daha sağlam qidalanmalarını söyləmək, sağlam qidaya çıxış imkanlarını yaxşılaşdırmadan bəzi insanlar üçün təsirli olmaya bilər”.