Qida qablaşdırmasında və bəzən digər məhsullarda olan bəzi kimyəvi maddələr diabet riskinin artması ilə əlaqələndirilir. Ancaq bu əlavə riskin çoxu pəhriz və məşqdəki dəyişikliklərlə azaldıla bilər. Diabetes Care jurnalında öz nəticələrini dərc edən amerikalı alimlər belə nəticəyə gəliblər.
Tədqiqatçılar şəkərli diabeti olmayan 957 insanın qan nümunələrində kimyəvi maddələri sınaqdan keçiriblər. Onlar xüsusi olaraq istehlak məhsullarını suya davamlı, ləkəyə davamlı və ya yapışmayan etmək üçün istifadə edilən poliftoralkil və perfluoroalkil birləşmələri (PFAS) üçün sınaqdan keçirilmişdir. İştirakçılar daha sonra təsadüfi olaraq iki qrupa təyin edildi. Bir qrup, bədən çəkisinin 7%-ni itirməsinə kömək edən intensiv həyat tərzi dəyişikliyi proqramı keçirdi. Digər qrup plasebo qəbul etdi və normal yemək vərdişlərini və fiziki fəaliyyət səviyyələrini qorudu.
İki il sonra tədqiqatçılar tədqiqat iştirakçılarının qanında eyni maddələr üçün yenidən sınaqdan keçirdilər. Testlər plasebo qəbul edən insanlarda PFOA (perfluorooktanoik turşu) kimi tanınan bu qrupdakı kimyəvi maddələrdən birinin yüksək səviyyələrini göstərdi. Bu o demək idi ki, sonrakı illərdə onların diabetə tutulma riski daha yüksəkdir. Ancaq qidalanma vərdişlərində böyük dəyişikliklər edən və daha çox idman edən insanlarda diabet riski artmadı.
“Nəticələrimiz göstərir ki, bəzi PFAS diabet və diabetin ağırlaşmalarının inkişafına kömək edir” dedi Berkli Kaliforniya Universitetinin aparıcı müəllifi Andres Cardenas. Bununla belə, o, pəhriz dəyişiklikləri və artan idmanın bu maddələrin mənfi metabolik təsirlərini azaltmaqla diabetlə əlaqəni zəiflətdiyini söylədi. Ümumilikdə, təqib dövründə (ortalama 8,9 il) 507 nəfər diabet inkişaf etdirdi.
Tədqiqat iştirakçılarının 90%-dən çoxu artıq çəki və ya obez idi. Onların əksəriyyəti ağdərili, qadın, evli, kollec təhsilli və siqaret çəkməyənlər idi. Həyat tərzini dəyişdirən qrupun iştirakçılarından həftədə ən azı 150 dəqiqə orta və güclü məşq etmələri istəndi. Onlar həmçinin pəhrizlərini necə dəyişdirmək və istehlak etdikləri kalorilərin sayını azaltmaq barədə məsləhətlər verən nəzarətçilərlə işləyiblər. Nəticə etibarı ilə, bu qrupda şəkərli diabet inkişaf ehtimalı plasebo qəbul edən iştirakçılara nisbətən 28% az idi. Tədqiqatın ilk iki ili ərzində həyat tərzinə müdaxilə qrupunda PFOA səviyyələri plasebo qrupuna nisbətən daha az artıb: 0,96 ng/ml ilə müqayisədə millilitr qan üçün 0,31 nanoqram.
Alimlər həmçinin müəyyən ediblər ki, eyni qrupdakı başqa bir maddənin (N-etil-perfluorooktan sulfanilamid sirkə turşusu) konsentrasiyasının hər iki dəfə artması, görmə qabiliyyətinin itirilməsi və ətraflarda hissiyyatın itirilməsi kimi diabet ağırlaşmalarının inkişaf riskinin 17% artması ilə əlaqələndirilir. Nəticələr hər iki iştirakçı qrupu üçün oxşar idi. Bundan əlavə, perfluorooktan sulfon turşusunun (PFOS) konsentrasiyasının hər ikiqat artması diabetin ağırlaşmaları riskinin 18% artması ilə əlaqələndirildi.
Tədqiqatçılar həmçinin qeyd edirlər ki, artıq çəki və ya obez olmayan insanlarda nəticələr fərqli ola bilər. Bununla belə, onlar iddia edirlər ki, düzgün qidalanma və idman diabetin qarşısını almağa kömək edə bilər. Onlar deyirlər ki, bu maddələrə məruz qalmamaq çox çətindir, çünki onlar çoxlu qidalarda və hətta bəzi su mənbələrində olur. Bununla belə, bu maddələrin mənbəyi olan yapışmayan qablardan istifadə etməkdən çəkinə bilərsiniz. Müəlliflər əvəzinə paslanmayan polad, çuqun və ya keramika qablarından istifadə etməyi məsləhət görürlər. Bu maddələrin başqa bir qaynağı da qarşısını almaq olar, ayaqqabı və paltarın suya davamlı olması üçün istifadə olunan aerozollardır. Alimlər bunun əvəzinə mum əsaslı məhsulların istifadə oluna biləcəyini deyirlər.