Pəhriz duzu ilə qan təzyiqi arasındakı əlaqə çoxdan məlumdur. Bir çox araşdırmalar göstərib ki, daha çox duz qəbul edən insanlar hipertoniyadan daha çox əziyyət çəkir, duzdan az istifadə edənlər isə daha az əziyyət çəkirlər. Yeni işdə alimlər daha dəqiq məlumatlar əldə etmək qərarına gəliblər.
Bədəndə həddindən artıq natrium qan damarlarında suyun tutulmasına kömək edir. Bu, ürəyə və qan damarlarına yükü artırır və zaman keçdikcə qan təzyiqinin davamlı artmasına səbəb ola bilər. Hipertansiyon miokard infarktı və insult üçün risk faktorudur.
Pəhrizimizdə natriumun əsas mənbəyi süfrə duzudur (natrium xlorid). Lakin onun məhsullardakı tərkibini hesablayarkən onun digər birləşmələri də nəzərə alınır. Biz duzun əhəmiyyətli bir hissəsini (çox vaxt yarıdan çoxunu) duz çalkalayıcımızdan deyil, hazırlanmış yeməklərdən alırıq.
Orta hesabla ruslar gündə 9-12 qram duz istehlak edirlər ki, bu da 3,6-4,8 qram natriuma bərabərdir ki, bu da tövsiyə olunan həddi xeyli üstələyir. ÜST gündə 2 qramdan çox natrium qəbul etməyi, Amerika Ürək Assosiasiyası isə 1,5 qrama qədər natrium qəbul etməyi tövsiyə edir. Bir çay qaşığında altı qram duz, 2,5 qram duzda 1 qram natrium var.
Alimlər iştirakçıların üç ilə qədər izləndiyi 85 araşdırmanı təhlil ediblər. Onlar müəyyən etdilər ki, pəhrizdə natriumun istənilən azalması, hətta kiçik olsa da, qan təzyiqinin azalmasına səbəb olur. Eyni zamanda, bu təsir praktiki olaraq “məhdudiyyətsiz” oldu: insanlar nə qədər az duz istehlak etsə, qan təzyiqi bir o qədər aşağı düşdü.
Tədqiqat müəyyən edib ki, pəhrizdə natriumun gündə hər 2,3 qram azaldılması sistolik (yuxarı) qan təzyiqinin 5,6 mmHg, diastolik (aşağı) qan təzyiqinin isə 2,3 mmHg azalması ilə nəticələnir.
Reggio Emilia Tibb Məktəbinin professoru və tədqiqatın aparıcı müəllifi Dr. Marko Vinçeti, “Biz müəyyən etdik ki, qida rasionunda natriumun azaldılması normal qan təzyiqi olan və artıq az duz qəbul edən insanlar üçün də faydalıdır”.
Vinceti, yeni məlumatların Amerika Ürək Dərnəyinin tövsiyəsini dəstəklədiyini söylədi: “Az daha çox. Hətta 1,5 qramdan az duz istehlak etdikdə belə qan təzyiqində azalma müşahidə olunur”.
Alimlər qeyd edirlər ki, qida rasionunda natrium miqdarını azaltmaq üçün pəhrizi daha sağlam etmək lazımdır. Qan təzyiqini azaltmaq üçün hazırlanmış pəhrizlərdən biri DASH pəhrizidir (Hipertenziyanı dayandırmaq üçün pəhriz yanaşmaları). Onun əsas komponentləri meyvələr, tərəvəzlər, balıqlar, quş əti, paxlalılar, qoz-fındıqdır. Qırmızı ət, şirniyyat və yağlı qidaları mümkün qədər məhdudlaşdırmaq tövsiyə olunur.
“Tədqiqatda yalnız pəhrizdə duzun miqdarının azaldılması öz təsirini göstərdi, buna heç bir şübhə yoxdur. Amma görünür ki, ümumi pəhrizinizi yaxşılaşdırsanız, təsir daha da güclənəcək”, – Miçiqan Universitetinin Tibb Məktəbindən doktor Ceyms Brayan Bird bildirib.
