Tez-tez qoz-fındıq istehlakı müxtəlif bitki əsaslı pəhrizlərin vacib hissəsidir. Məlumdur ki, onların müntəzəm istehlakı ürək-damar xəstəliklərinin inkişaf riskinin 15% azalması və onlardan ölüm hallarının 23% azalması ilə əlaqələndirilir. Bu, onların omeqa-3 turşularının (alfa-linolenik turşu) yaxşı mənbəyi olması ilə bağlıdır. Əvvəllər kiçik tədqiqatlar göstərdi ki, qoz-fındıq qanda xolesterin səviyyəsini aşağı salmaq qabiliyyətinə malikdir. Ancaq bu təsirin bir çox aspektləri hələ də məlum deyil.
“Əvvəlki tədqiqatlar göstərdi ki, qoz-fındıq, xüsusən də qoz – ürək xəstəliyi və insult hallarının azalması ilə əlaqələndirilir. Bunun bir səbəbi onların aşağı sıxlıqlı lipoprotein xolesterinin (LDL, “pis” xolesterin – red.) səviyyəsini aşağı sala bilmələridir. İndi biz başqa bir səbəb bilirik: onlar LDL hissəciklərinin keyfiyyətini dəyişdirirlər”. Barselonadakı Hospital Klinikasında Endokrinologiya və Qidalanma Xidməti.
Ross, LDL hissəciklərinin müxtəlif ölçülərdə olduğunu söylədi. Əvvəllər məlum idi ki, daha kiçik və daha sıx LDL hissəcikləri aterosklerozun inkişafı ilə daha çox əlaqələndirilir. Yeni araşdırmada elm adamları daha da irəli getdilər – qoz istehlakının qandakı bütün lipoproteinlərin səviyyələrindəki dəyişikliklərə necə təsir etdiyini qiymətləndirdilər.
Alimlər qozun sağlam qocalmaya təsiri ilə bağlı araşdırmada əldə edilən məlumatları təhlil ediblər. İki il ərzində 63-79 yaş arasında olan 708 insanı izlədi. Bir qrupdakı iştirakçılardan gündəlik qida rasionuna yarım stəkan qoz (30-60 qram) əlavə etmələri istənilib, digər qrup isə yox.
Tədqiqatın müəllifləri bütün iştirakçılarda xolesterinin səviyyəsini və onu qanda daşıyan lipoprotein hissəciklərinin ölçüsünü yoxlayıblar.
İki il ərzində daha çox qoz yeyən insanlarda ümumi xolesterin və aşağı sıxlıqlı lipoprotein xolesterinin səviyyələri əhəmiyyətli dərəcədə aşağıdır (müvafiq olaraq 4,3 və 8,5 mq/dL). Fındıq istehlakı ümumi LDL hissəciklərinin, xüsusən də kiçik hissəciklərin azalması ilə əlaqələndirildi.
Qoz da orta sıxlıqlı lipoproteinlərin azalması ilə əlaqələndirildi. Son zamanlarda onlar ürək-damar xəstəlikləri riskinin mühüm göstəricisi hesab olunurlar.
Fındıqların kişilərə təsiri daha qabarıq idi: onların qanında LDL səviyyəsi demək olar ki, 9%, qadınlarda isə 2,6% azalıb.
Alimlər qeyd ediblər ki, bəziləri üçün xolesterin səviyyəsinin bu azalması əhəmiyyətsiz görünə bilər. Bununla belə, tədqiqat iştirakçılarının yarısı onu normallaşdırmaq üçün dərman qəbul etdi (statinlər). Yəni, bu halda insanların “pis” xolesterinin səviyyəsi qoz-fındıq olmadan da normal və ya ona yaxın idi.
“Gündə bir ovuc qoz-fındıq yemək ürək-damar sağlamlığını dəstəkləmək üçün asan bir yoldur. Bir çox insanlar pəhrizlərinə qoz-fındıq əlavə edərkən potensial çəki artımından narahat olurlar. “Tədqiqatımız göstərdi ki, sağlam yağlar artıq çəkiyə kömək etmir” dedi Ross.