Normal və ya bir qədər artıq çəkisi olan yetkinlərin gündəlik pəhrizini cəmi 300 kalori (6 ədəd Oreo peçenyesi) azaltmaq diabet və ürək xəstəliyi riskini azaldır. 21 yaşdan 50 yaşa qədər 218 nəfərin iştirak etdiyi iki illik randomizə edilmiş nəzarətli sınaqların nəticələri The Lancet Diabetes & Endocrinology jurnalında bildirilir.
Kilo artımı piylənmə səviyyəsinə çatmazdan əvvəl, həddindən artıq yemək iltihaba səbəb ola bilər. Sistemli iltihab adətən “Qərb pəhrizi” (emal edilmiş qidalar, artıq şəkər, karbohidratlar, yağlar və qırmızı ət) adlanan qidalarla əlaqələndirilir və diabet, ürək-damar xəstəlikləri, Alzheimer xəstəliyi, xərçəng və ümumiyyətlə sürətlənmiş qocalma üçün əhəmiyyətli risk faktorudur.
Problemi həll etmək üçün strategiyalardan biri adi yeməklərlə eyni qida maddələrini təmin edən kalori məhdudlaşdırılmış pəhrizdir. Onun faydaları həddindən artıq yeməyə meylli və ya bədən kütləsi indeksi 25 və ya daha yüksək olan insanlar üçün açıqdır. Ancaq yeni araşdırmaya görə, sağlam bir çəki diapazonunda olsanız belə, bəzi kalorilərin azaldılması faydalıdır.
Eksperiment Duke Universiteti ilə ABŞ Milli Sağlamlıq İnstitutu arasında davam edən əməkdaşlıq layihəsinin bir hissəsidir. Tədqiqat fərziyyəsi ondan ibarətdir ki, kilo itkisi təkcə sağlamlığın yaxşılaşmasına səbəb olmur, həm də kalorilər istehlak edildiyindən daha çox xərcləndiyi üçün bəzi daha mürəkkəb metabolik dəyişikliklər baş verir.
Tədqiqatın aparıcı müəllifi professor Uilyam E. Kraus, “Kalorinin məhdudlaşdırılması ilə bağlı bir şey var, bu təkmilləşdirmələri idarə edən bəzi mexanizmlər, biz hələ başa düşmürük”.
Təcrübənin ilk ayı ərzində iştirakçılar gündə 4 dəfə yeməkdən 3 yeməyə keçərək gündəlik kalori qəbulunu 25% azaldıblar. Onlar öz üstünlükləri və ehtiyacları əsasında altı müxtəlif yemək planı arasından seçim etdilər. İştirakçılar yeni pəhrizə keçidi asanlaşdırmaq üçün təcrübənin ilk altı ayı ərzində qrup və fərdi məsləhətləşmələrə də qatılıblar.
Bu müddət ərzində nəzarət qrupunun üzvləri həmişəki kimi yeməyə davam etdilər və altı ayda bir dəfə tədqiqatçılarla görüşüblər.
İştirakçılardan iki il ərzində kalori qəbulunu 25% azaltmaq istəndi. Çoxları ciddi pəhrizə sadiq qala bilməsələr də, qida qəbulunu orta hesabla təxminən 12% azaldıblar. Bu, mənə çəkimin orta hesabla 10%-ni itirməyə və saxlamağa imkan verdi (bunun 71%-i təmiz yağ idi).
Təcrübə boyu tədqiqatçılar mütəmadi olaraq metabolik sindromun biomarkerlərini – insulin müqaviməti, qlükoza tolerantlığı, yüksək qan təzyiqi, yüksək trigliserid və xolesterin səviyyələrini yoxlayırdılar.
Alimlər qeyd ediblər ki, iki illik kalori məhdudlaşdırılmasından sonra biomarkerlər iltihabın azaldığını və deməli, ürək-damar xəstəlikləri, xərçəng və idrak qabiliyyətinin azalması riskini göstərir.
“Bu, bu araşdırmada istifadə etdiyimiz kimi kiçik dəyişikliklərin belə diabet və ürək-damar xəstəliklərinin yükünü azalda biləcəyini göstərir… İnsanlar sadəcə olaraq burada və orada kiçik indulgensiyalarına baxmaqla və ya bəlkə də onları azaltmaqla, məsələn, nahardan sonra qəlyanaltı yeməməklə bunu çox asanlıqla edə bilərlər” deyə Kraus yekunlaşdırdı.