Qızardılmış Qida və Sağlamlıq
“Qərb pəhrizi” deyilən yemək ürək üçün zərərlidir. Bununla belə, elm adamları hələ də qızardılmış qidaların bu zərərə nə qədər töhfə verdiyini tam aydınlaşdıra bilmirlər. Şimali Amerikada qızardılmış qidalar əhalinin 25-36%-nin pəhrizinin əsas hissəsini təşkil edir.
Qızardılmış qida istehlakının sağlamlıq riskləri ilə əlaqəli olmasının dəqiq səbəbləri hələ də məlum deyil, lakin elm adamları bu barədə bir çox fərziyyələr irəli sürdülər. Qızartma zamanı yemək su itirir və yağları udur, kalori miqdarını artırır. Yağlar yüksək temperaturlara məruz qaldıqda, xüsusən də təkrar istifadə edildikdə xarab olur. Qızardılmış qidalar güclü iştaha səbəb ola bilər ki, bu da həddindən artıq istehlaka səbəb ola bilər. Bundan əlavə, çox vaxt duzla zəngindir, artıqlığı sağlamlığa zərərlidir. Fast food müəssisələrində qızardılmış yeməklər tez-tez şirin içkilərlə yuyulur, bunun zərəri də yaxşı bilinir.
Əvvəlki tədqiqatlar göstərmişdir ki, çox miqdarda qızardılmış qidalar yemək 2-ci tip diabet və ürək-damar xəstəlikləri, piylənmə və hipertoniya inkişaf riskinin artması ilə əlaqələndirilir. Ancaq bütün tədqiqatlar qızardılmış qidaların ürəyə zərərli olduğunu təsdiqləməyib. Bundan əlavə, qızardılmış qidaların ölümə təsiri zəif başa düşüldü və qızardılmış qida qəbulunun ürək-damar xəstəlikləri riskinə təsiri naməlum olaraq qaldı.
Qızardılmış yeməklərin miqdarı infarkt və insult riskinə necə təsir edir
Çin alimlərinin yeni işi iki hissədən ibarət olub. Onlar əvvəlcə qızardılmış qidaların ürək və damar sağlamlığına təsiri ilə bağlı 17 araşdırmada 562.000 iştirakçının məlumatlarını təhlil ediblər. Bundan əlavə, onlar orta hesabla 9,5 il davam edən və 755.000 insanı əhatə edən altı ölüm araşdırmasının məlumatlarını araşdırdılar.
Təhlillər göstərib ki, ən az qızardılmış yemək yeyənlərlə müqayisədə, ən çox qızardılmış qida qəbul edənlərdə infarkt və insult 28% daha tez-tez olur, koroner ürək xəstəliyi riski 22%, ürək çatışmazlığı riski isə 37% yüksəkdir. Həftəlik pəhrizdə qızardılmış qida miqdarının hər 114 qram artması ilə bu risklər müvafiq olaraq 3%, 2% və 12% artıb.
Bir sıra tədqiqatlara yalnız bir növ qızardılmış qida (balıq, kartof) daxil edilmişdir ki, bu da bu araşdırmada onun zərərinin düzgün qiymətləndirilməməsinə səbəb ola bilər.
Bu araşdırma qızardılmış qida istehlakı ilə ölüm riski arasında əlaqəni göstərməmişdir. Alimlər bunun təhlil edilən tədqiqatlarda kifayət qədər iştirakçı sayının olmaması ilə bağlı ola biləcəyini irəli sürürlər.
Mütəxəssislər araşdırmaya reaksiya verirlər
Bir sıra ekspertlər yeni məlumatlara şübhə ilə yanaşırlar, çünki onlar epidemioloji tədqiqatlara əsaslanır. Belə tədqiqatlarda nəticələr insanların yaddaşdan bildirdiyi pəhriz məlumatlarına əsaslanır. Eyni zamanda, sağlamlığa təsir edən bir çox amillər nəzərə alınmaya bilər.
Bristol Universitetindən professor George Davey Smith, “Pandemiyanın bir neçə müsbət nəticələrindən biri, pəhriz epidemioloji tədqiqatların tez-tez ziddiyyətli sübutlarına medianın diqqətinin olmamasıdır” dedi.
“Müasir kontekstdə qızardılmış qidaların istehlakının artması əlverişsiz sosial-iqtisadi şərait və siqaret çəkmə kimi pis vərdişlərlə paralel gedir. “Adi statistik yanaşma bu amillərin qarışığına heç bir məna verə bilməz” dedi.
Smith xatırladıb ki, 1960-cı illərdə qızardılmış yemək istehlakının zənginliklə əlaqələndirildiyi bir araşdırma, həftədə 15 porsiya yeməyin ölüm riskinin əhəmiyyətli dərəcədə azalması ilə əlaqəli olduğunu göstərdi.
“Qeyd etmək vacibdir ki, bu təhlil yalnız qızardılmış qida istehlakı ilə ürək-damar xəstəlikləri arasında əlaqəni göstərir. Lakin bu, qızardılmış qidalar qəbul etməyən insanların pəhrizinin keyfiyyətinə toxunmur. “Bu, bu tip epidemioloji araşdırmada ümumi problemdir – onlar yalnız bir növ qidanın xəstəlik riski ilə əlaqəsinə baxırlar, lakin insanlar daha geniş çeşiddə qidalar yeməyə meyllidirlər.
Mütəxəssislər qeyd edirlər ki, yeni araşdırmanın nəticələri qızardılmış qidaların istehlakını məhdudlaşdırmaq üçün mövcud tövsiyələrə uyğundur.